FA
EN

نوسازی تجهیزات، رفع موانع رشد تولیدنوسازی تجهیزات، رفع موانع رشد تولید



شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) بزرگترین تولید کننده مواد موثره دارویی نارکوتیک و غیر نارکوتیک کشور و یکی از شرکت های گروه دارویی تامین (TPICO)جهت رفع چالش فرسودگی تجهیزات گام های موثری را از آغاز سال 1403 برداشته است که این اقدامات می تواند در رشد تولید و تحقق شعار سال تاثیر به سزایی داشته باشد.

دکتر میرزایی مدیر عامل شرکت تماد در این خصوص و در قالب چند خبر خوب گفت:

خرید و نصب تعداد 12 دستگاه سانتریفیوژ یکی از اقدامات بسیار مهم در آغاز سال جاری بوده است. افزایش ظرفیت تولید، جلوگیری از توقف تولید، حفظ و ارتقاء ایمنی کارکنان و ایمنی بخش های تولیدی از مزایای نوسازی تجهیزات به شمار می آید.

خریداری تعداد 5 راکتور 3000 و 5000 لیتری که ظرفیت تولید محصولات API را به ویژه در تولید محصولات صادراتی افزایش می دهد. این دستگاه ها از شرکت خوشنام و داخلی خریداری شده است که هم از خروج ارز جلوگیری می کند و هم باعث حمایت از تولیدات و فناوری داخلی خواهد شد.

خرید 2 دستگاه دیگ بخار با ظرفیت 18000 و 25000 پوند. تامین بخار مورد نیاز واحدهای تولیدی و کمک به رشد تولید، جلوگیری از افت فشار بخار در پیک مصرفی، پایداری در بخار ورودی سیستم ZLD و عملکرد بهتر این سیستم و جلوگیری از افت راندمان در مدیریت پساب ها و افزایش سطح ایمنی کارکنان از مزایای این نوسازی می باشد.

خرید و ارتقاء پست گاز که ظرفیت فعلی را دو نیم برابر در متر مکعب (در ساعت) افزایش خواهد داد.


خرید 5 دستگاه مخزن استیل با ظرفیت 30000 لیتر که علاوه بر کاهش ریسک و افزایش ایمنی، ظرفیت ذخیره سازی و کیفیت نگهداری حلال ها را افزایش می دهد و بهینه سازی محوطه تانک فارم نیز به صورت همزمان در حال انجام است.

خرید یک دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت 1000 KVA که می تواند در زمان قطعی برق، خطوط تولید را پشتیبانی و از توقف تولید و انحراف در برنامه جلوگیری نماید.

تامین آب مورد نیاز شرکت با توجه به ماموریت اصلی شرکت در تولید مواد موثره دارویی که نسبت به تولید محصولات نهایی، نیاز به آب بیشتری دارد.

خریداری تجهیزات رستوران که می تواند در کیفیت غذای کارکنان و همچنین ارتقاء سطح بهداشتی محیط رستوران موثر باشد و رضایتمندی کارکنان را به عنوان یکی از ذینفعان سازمان به دنبال خواهد داشت.

خرید و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن قدم دیگری در تامین آب شرب شرکت در جهت اهمیت سلامت کارکنان بوده است که ضمن صرفه جویی مالی، نیاز شرکت را در خرید آب بسته بندی مرتفع می نماید.


مدیر عامل شرکت تماد ضمن تشکر از کار گروهی همکاران بازرگانی، فنی و مهندسی، مالی، اجرایی و HSE گفت:
خرید دستگاه خشک کن، دستگاه کراشر و دستگاه سانتریفیوژ پیوسته که می تواند روند تولید را به میزان قابل توجهی سرعت بخشد نیز در دستور کار شرکت، تا نیمه سال 1403 می باشد.

دکتر میرزایی در ادامه افزود:
نکته قابل توجه دیگر اینکه برای نصب و راه اندازی این دستگاه ها از توانمندی همکاران فنی و مهندسی شرکت تماد استفاده شده است که صرفه جویی مالی و مدیریت زمان را به همراه داشته است. علاوه بر مزایای گفته شده، عبور از چالش فرسودگی تجهیزات که یکی از دغدغه های صنعت داروسازی است و می تواند روند تولید را با وقفه مواجه سازد، از کارویژه های نوسازی تجهیزات در شرکت تماد می باشد.