FA
EN

داروی جدیدی در سبد دیابتی تماد قرار گرفت

شرکت تماد؛ بزرگترین تولید کننده مواد موثره دارویی نارکوتیک و غیر نارکوتیک کشور و یکی از شرکت های گروه دارویی تامین ( TPICO) موفق شد ماده موثره سیتاگلیپتین فسفات را در مقیاس صنعتی تولید نماید.

دکتر یحیی میرزایی مدیر عامل شرکت تماد گفت:
سیتاگلیپتین به دلیل اینکه باعث افت قند خون نمی‌شود برای بیماران دیابتی مسن و افرادی که دارای دیابت ملایم هستند، موثر است. متاسفانه با گسترش روزافزون شمار مبتلایان به بیماری دیابت، متاثر از سبک زندگی شهری نیاز کشور به این دارو بیشتر شده است و شرکت تماد به عنوان تامین کننده ماده موثره دارویی و پاسخ گویی به نیاز کشور برای تولید محصول نهایی این دارو، در واحد تحقیق و توسعه، به دانش فنی تولید این ماده موثره دست یافته و این دستاورد برای خانواده تماد و ذینفعان ارزش افزوده ارزشمندی را به همراه داشته و در نظام سلامت کشور گام موثری می باشد.

مدیر عامل شرکت تماد افزود:
ماده موثره پر مصرف متفورمین و پیوگلیتازون در سبد داروهای درمانی دیابت و کنترل کننده قند خون در تماد تولید می شود و هم اکنون محصول دیگری از این سبد در پایپ لاین (آماده بهره برداری) قرار گرفته است و به زودی وارد بازار خواهد شد.

جا دارد از همکاران ارزشمند واحدهای تحقیق و توسعه به دلیل ایجاد دانش فنی و توسعه سبد محصولات تماد و واحد پایلوت در تولید صنعتی این محصول و سایر کارکنان شریف تماد که با کار مضاعف و رویکرد جهادی در جهت تحقق رشد تولید تلاش های موثری دارند، تشکر و قدردانی نمایم.